Friday, December 25, 2009

~masak tempe!


seperti yang umum sedia maklum, aku memang malas masak. haha.

tp, hr rabu lepas adik aku dah mengamuk2 lapar sebab mak aku xbalik lg dr sekolah.

so, sebagai kakak, aku laa yang kena masak
(padahal die yang belajar hotel&katering, ish!)

merangkak2 la aku ke dapur.. haha.

ingat nak goreng mee je, tp dah expired plak mee nye. haih!!

bukak2 peti ais xde lauk pauk.
(ada daging je, tp semalamnye aku dah buat daging masak kicap) yang ada cuma telur, sayur2 ngan TEMPE!
(dalam kuantiti yang sgt banyak. mak aku punya keja laa ni)


sementara tu, si mira dah goreng telur dan makan nasi berlaukkan telur goreng dan kicap. (konon tanda protes, haha)


aku pon mula la memasak2 ni. buat masak lemak telur dgn sambal tempe. pastu si mira goreng sawi. masak lemak telur tu pon aku campak jugak tempe dalam tu.

serius la kalo iron chef guna tempe, mesti aku boleh menang. hahaha.

2 comments:

::h.i.k.a.r.i..k.a.m.i.y.a:: said...

haha iron chef tu pun kalah~

Amer. said...

Tempe Goreng Belado ialah masakan tempe paling sedap. Amacam, ada beran? Hehe.

 
template by suckmylolly.com