resepi ni aku baru blaja Isnin lepas, makcik aku ajar.
sangatt senang dan sedap! :)
korang memerlukan
2 biji tomato
1/2 biji bawang merah
3 biji telur
secubit garam
secubit lada sulah
(✿◠‿◠) complicated is my second language, peoplee! (◡‿◡✿)
Posted by me love begedil at 5:39 PM 4 comments
perbualan antara anak perempuan kedua dan ibunya..




Posted by me love begedil at 9:44 AM 5 comments
Posted by me love begedil at 9:32 PM 8 comments

Cara Kelima
Cara Keenam
Cara Ketujuh
Lepas baca artikel ni, barula segala persoalan terjawab. So, get a copy of ur Solusi sekarang. No wonderla mak asyik beli je, aku je yang malas nak baca. huuuu.
Ada kuiz dalam Solusi ni, aku dapat dua je jawapan btol. Mak pon dpt banyak dari aku. Sungguh memalukan, huu. Nanti kalo aku rajin, aku akan try post soalan nye eh, tengok korang dapat berapa. hehe.
Ada orang susah nak dapat anak, ada orang boleh buang2 anak, siap sanggup bakar konon nak tutup malu.
Semua info diambil dari Majalah Solusi Isu No. 16
Posted by me love begedil at 10:20 PM 4 comments
patut laa macam nak patah bahu aku mengangkut beg ni hari2. dah macam orang meniaga dah banyaknye syiling aku ni. dari mana datang syiling satu sen tu pon aku xtaulaa. haha
kalo kitar semula semua resit dalam beg aku ni, dah boleh dpt sebatang pokok agaknya. wawa.
Posted by me love begedil at 7:55 AM 3 comments
pagi tadi pkol 6 lebih, si dayah hanif msg cakap 'happy bday'. aku reply. 'lagi 2 hari laa.' huhu.
pastu, aku bukak fb tadi petang. ade beberapa wish dr kawan2. siap ade yg cakap aku dah tua dan suruh pegi haji. uwaa.
pastu, kak yong balik bawak soto dgn.. 'nah, hadiah bday ko'. selipar zirafah, bukan giraffe shoes mcm yang razi uar-uarkan tu. haha.
yong tanya, 'ko xsuka ke?' 'suke.. tapi, bday kite lambat lagi'. die jawab 'ape salahnye?'
salah laaa. kalo ikut my 20years plan,aku kena ade keja sebelum umur 24tahun. haha. tapi, esok nak pegi melaka. plus, plans are meant to be broken kan? haha.
pastu, aku cakap kat mak 'mak, orang xnak pegi' 'nape?' 'abes tu, bday orang cane?' 'celebrate kat sana je laa'.
well. whattodo. haha. cuma perlu bersyukur ke hadrat Ilahi masih dapat menyambut hari lahir yang ke 24.
Posted by me love begedil at 9:19 PM 3 comments
auntie sofiah pon gak ke?? tidaaakkk!!
__________________________________________________________
mungkin sebab dorang cuba nak cakap ni kot kat aku?? haha.
ke..
sebab dorg ni??
say.. gLee!!!
p/s: xmainlaa peace2 dah. haha.
semua gambar diambil guna kamera canggih kak yani. haha.
Posted by me love begedil at 8:05 PM 3 comments
wani... ade je? haha. Posted by me love begedil at 7:05 PM 2 comments